top of page
Waves Black_edited.png

NAŠI ŽIVLJENJSKI NAZORI

Naše verovanje ni le podlaga za naš odnos z Bogom in razumevanje duhovnih razsežnosti, temveč izoblikuje tudi naš odnos do sveta in do bližnjega.  Zelo je pomembno, kako dojemamo svet  okoli sebe in ne le večnosti. 

 

Verjamemo, da mora biti zdrava vera trdno zakoreninjena v realnosti in praksi naših življenj. 

... lahko bi rekli, da smo poklicani, da smo termostat za ta svet in ne termometer.

 

Ena izmed značilnosti poganskih kultur v zgodovini je duhovno dojemanje sveta, zaradi nevednosti in nepoznavanja naravnih zakonitosti se je svet zdel poln nevarnosti in grozečih dogodkov, ki so jih pripisovali igri bogov.  Žal smo danes priča podobnemu nazoru, ki se je razbohotil tudi med kristjani. Vera v Boga zahteva tudi prenovo uma in ne le predano srce.  Ljudje se težko oprimejo resnične svobode evangelija zavoljo svetu antagonističnih in apokaliptičnih predispozicij, ki so zakoreninjene globoko v kolektivni podzavesti ljudi, ki tičijo v duhovni temi. Naša globoka prepričanja, ki nikdar niso bila zavestno podrejena Resnici, bodo Sveto Pismo podredila svoji umski prapodobi sveta. Igre bogov so zamenjale teorije zarote, in duhovne sile je v takih zgodbah nadomestila tehnologija in mogotci iz ozadja. 

 

Naš Bog pa  je "namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel večno življenje. Bog namreč svojega Sina ni poslal na svet, da bi svet sodil, ampak da bi se svet po njem rešil " (Jn 3,16-17).

 

Ker verjamemo, da nas je Bog postavil v ta svet, da smo sol in luč in ne zato, da nas svet premetava naokrog, ter da odčitavamo nivo teme,  ... smo povzeli  še nekaj svojih življenjskih načel.

Black Background

Stran je še v izdelavi in bo verjetno deležna še kakšnih popravkov, saj se vedno učimo. Če imate kakšna vprašanja  ali pripombe v zvezi z napisanim,  ali  bi se radi pridružili skupini za preučevanje temeljnih apostolskih naukov, nas kontaktirajte.

Z veseljem vam bomo odgovorili.

Svetopisemska nezmotljivost

 

Avtoriteta Svetega pisma je ključno vprašanje vseh krščanskih Cerkva. Pritrjujemo prepričanju, da so tisti, ki izpovedujejo vero v Jezusa Kristusa kot Gospoda in Odrešenika, poklicani, da z izpolnjevanjem zapisane Božje besede, kakor imenujemo zapis celotnega besedila Svetega Pisma, udejanjajo svoja prepričanja in tako potrjujejo avtentičnost svojega učeništva.

 

Svetopisemska hermenevtika

 

Trdimo, da je normativna avtoriteta Svetega pisma avtoriteta Boga samega in da jo potrjuje Jezus Kristus, Gospod Cerkve.  Zanikamo upravičenost ločevanja Kristusove avtoritete od avtoritete Svetega pisma ali utemeljevanje nasprotovanja ene avtoritete drugi.

    

Krščanski svetovni nazor

 

Trdimo, da obstaja samo en živi Bog, ki je neskončen v svojem bitju in popolnosti, najčistejši duh, neviden in popolnoma različen od svojega stvarstva.  Zavračamo vse poglede na Boga, ki zanikajo tradicionalno judovsko-krščansko pojmovanje Boga ali od njega odstopajo, vključno z ateizmom ...    

 

Božja vrhovna avtoriteta

 

Trdimo, da troedini Bog suvereno vlada kot Kralj vesolja ves čas, pred in po utelešenju Jezusa Kristusa, in da bo vladal večno. Kot Stvarnik vlada nad vsako duhovno stvarnostjo in naravno stvarnostjo, nad živo in neživo naravo. Človeška avtoriteta je vedno le delegirana avtoriteta.

 

Božji odtis v stvarstvu, družbi in posamezniku

 

Trdimo, da se obstoj Boga da prepoznati na več načinov,  najprej na fizikalnem nivoju, čez naravni red, z opazovanjem stvarstva, a se samo preko stvarstva ne da vstopiti v odnos z Njim. Trdimo, da se obstoj Boga da prepoznati na duševnem nivoju, z umom, čustvi in vestjo, vendar se tudi na duševnem nivoju ne da vstopiti v odnos z njim. V odnos z Bogom vstopamo le po duhu, po razodetju Jezusa Kristusa. 

 

Vsako človeško področje, kakor vsak posameznik, par, družina, rod, narod, država, ter vsa duhovnost, vsa znanost, industrija, ekonomija, vojska, politika, medicina, pravo, umetnost je od Boga dana sfera človekovega udejstvovanja in izražanja in nosi elemente Božjega. Zato zavračamo vsak gnosticizem, eskapizem, zanikanje znanosti, medicine in drugih civilizacijskih dobrin.

Trdimo, da je človek bitje, ki ima telo, dušo in duha. Človek je za razliko od rastlin, ki imajo le telo (vegetus - odtod izvira pojem vegetacije),  in živali, ki imajo telo in dušo (anima - od tod izvira pojem za animalnost), bitje, ki ima tudi duha (pneuma), ki ga ne smemo mešati z umom (um je del duše).  Človek ni podoben Bogu po ničemer drugem, razen po duhu. Zato Boga ne upodabljamo. Zaradi greha prvotnega človeka se vsak človek na ta svet rodi duhovno mrtev, zato se svojega duha ne zaveda. Duha človeka lahko oživi le Jezus Kristus. 

 

 

Disciplina cerkvene skupnosti

   

Trdimo, da je Kristus iz ljubezni in skrbi za blagostanje, soglasje, edinost, opominjanje in svetost svoje Cerkve s svojo besedo uvedel odgovornost in disciplino, in določil cerkvene službe, strukturo, ki ni hierarhična, torej tudi ne more biti v domeni enega posameznika, temveč občestva.

 

 

Širše občestvo

 

Trdimo, da je vsak, ki veruje v Troedinega Boga, da se je razodel v 3 osebah, v Boga Stvarnika vsega, priznava Jezusa Kristusa za svojega Gospoda, ter ne oporeka Božanske narave osebi Svetega Duha, naš brat in sestra, v polnem občestvu, ne glede na teološko usmerjenost ali denominacionalno pripadnost. Nobena lokalna cerkvena skupnost ali cerkvena denominacija ne more obstajati ločeno od ostalih ali trditi, da predstavlja celotno Telo Kristusa na zemlji.  Verjamemo, da je edino Jezus Kristus Zveličar in da nobena cerkev ni zveličavna sama po sebi.

 

 

Zaveza človeštvu

 

Trdimo, da je vsak človek enako vreden in dragocen v očeh Boga. Bog je dober in ljubi vse ljudi enako, in ne dela razlik med dobrimi in slabimi, našimi in njihovimi, dal je Svojega Sina za vse enako, zato je ne glede na mišljenje, veroizpoved, moralnost, status,… Prvotno poslanstvo in odgovornost Cerkve do narodov je izkazovanje ljubezni in ne sodba. Cerkev je poslana v svet, da oznanja dobro novico o Jezusu.

 

 

Kultura in poslanstvo

 

Trdimo, da je človek kulturno bitje.  Zanikamo, da bi katera koli skupina ljudi lahko zgolj duhovno  delovala ločeno od kulturne stvarnosti svojega časa. Trdimo, da so krščanske enklave in težnje po izgraditvi svojega ločenega samooskrbnega,  socialnega in družbenega sistema,  ne-svetopisemske, nevarne  in utopične.

 

Družbena odgovornost

 

Družbeno koristna dejanja so pomembna za vse, ki izpovedujejo vero v Jezusa Kristus, saj nihče v družbi ne more dolgo delovati, ne da bi vplival na druge ljudi. Človekove izbire imajo posledice ne le za posameznika, temveč tudi za svet okoli njega. V družbi živimo z drugimi in v odvisnosti od njih. Družbena indiferentnost ni krščanska vrednota. Sveto Pismo nas uči, da svoje dobrine delimo z drugimi.

 

Svetost človeškega življenja

 

Trdimo, da je človeško življenje pomembno in nedotakljivo od spočetja od smrti, percepcija človekovega telesa je svetopisemsko utemeljena s stvarjenjem enega človeka Adama,  v katerem so bili vsi, ki so sledili. Iz Adama je Bog ustvaril Evo.

 

Trdimo, da so telesna pohabljanja zavoljo spremembe spola, in drugi ekstremni posegi v človeško telo zaradi doseganja zgolj drugačnega videza, tržno izkoriščanje instituta materinstva, inducirani splav brez medicinskih indikacij in evtanazija, postopki, ki degradirajo dostojanstvo človeka, četudi zaželjeni in prostovoljni. Svobodna izbira je neodtujljiva in najvišja človekova pravica, v katero nimamo pravice posegati, lahko pa opozorimo na nepovratnost takih postopkov in posledice, ki jih imajo za dušo človeka. Trdimo, da je integriteta duša in vesti dobrina, ki presega zlo tega sveta in celo smrt. Človeško življenje se s smrtjo namreč ne konča, tako kot se z rojstvom ne začne. 

 

Celibat in asketizem

 

Bog je ustvaril človeka po svoji podobi in sličnosti, dva s-pola, moškega in žensko, Adama in Evo. Seksualna identiteta in praksa ni stvar zasebne interpretacije, ampak je od Boga dana, in je lahko prepoznana v polnosti le skozi prizmo Stvarnika.

 

Trdimo, da ima seksualnost svoje legitimno mesto le v zakonu med možem in ženo, po sklenitvi zakonske zveze  in ne prej in da celibat ni bil nikoli zahtevan s strani Boga za kakršnokoli duhovno poslanstvo. Če se ljudje odločijo za samsko življenje, je to povsem v zasebni sferi posameznika. Samski, ločeni ali ovdoveli člani lahko povsem prosto opravljajo kakršnokoli duhovno poslanstvo v cerkvi, če so posvečeni,  duhovno zreli in karakterno ustrezni.  

 

Prepovedovanje določene hrane ali pijače kot nečiste in strogost do svojega telesa, je v Novi Zavezi prepoznano za svojevoljno obliko pobožnosti, ki služi človekovem egu in ne Bogu. Vse, kar je Bog ustvaril, je dobro, in se posvečuje z Božjo besedo in molitvijo. Sveto pismo nas uči, da živimo zmerno in da ne odtavamo v hedonizem ali asketizem.​​​

​Vrednostni sistem dobrin

 

Sveto pismo pogosto govori o stvareh, ki imajo vrednost na tem svetu in o našem upravljanju z njimi. Sveto pismo nas poziva na odgovorno ravnanje z dobrinami sveta, kar predstavljajo načela, ki so prisotna v celotnem besedilu Svetega pisma in ne le tu in tam. Z materialnimi in civilizacijskimi dobrinami sveta ravnamo odgovorno in jih ne zavračamo. Trdimo, da so dualizem in antagonizem duhovnega in materialnega, vere in medicine, razodetja in znanosti, ki ga vidimo v zaprtih krščanskih krogih, posledica nerazumevanja Božje avtoritete in njegovega Kraljestva.

 

 

Odnos do dela

 

Sprejemamo protestantsko doktrino “duhovništva vseh kristjanov” ki poudarja, da so vsi verniki pred Bogom enaki, z neposrednim dostopom do Njega, brez posredovanja profesionalnih duhovnikov ali človeškega zastopnika, ter da je  lahko vsak poklic - Božji klic (vocatio), v katerem človek služi Bogu. Tudi najbolj duhovna služba lahko služi egu človeka in ne Bogu.  Verjamemo, da je vsako delo častno in enakovredno pred Bogom, in ne ločujemo svetih in posvetnih poklicev, zato smo mnenja, da morata biti prostovoljno delo in plačano delo v lokalni cerkvi regulirana in transparentna in v skladu z zakonodajo. 

Krščanska zaveza judovstvu

 

Potrjujemo, da so kristjani vseh narodov poklicani, da judovskemu narodu izkazujejo ljubezen in usmiljenje ter ga kot del pričevanja pozivajo k spreobrnjenju tako kot druge narode. Krščanstvo se je rodilo v judovskem okolju in narodu, zato priznavamo judovskemu narodu posebno mesto v Božjem načrtu ne glede na njihovo versko prepričanje. Iluzorno bi bilo trditi, da so vsi ljudje judovskega porekla tudi Judje po verskem prepričanju. Judovski narod podpiramo skozi novozavezno prizmo, z blagoslavljanjem in molitvijo, vendar se z Izraelom ne istovetimo niti politično, niti kulturno s privzemanjem njihovih običajev, in niti religijsko, s privzemanjem judovskih praznikov, obredja ali postave. 

---------

Barbara Popadić Štravs

Za Mednarodni Krščanski Center ARKA

 

ARKA International Christian Center

 

ARKA

MEDNARODNI  KRŠČANSKI CENTER 

Mednarodni krščanski center  | ARKA |  International Christian Center | ©2024 | Vse pravice pridržane  | All Rights Reserved 

bottom of page